اسفاد وطنم

هر وقت که دلگیر میشم تو برام خاطره ای . اسفاد روستای زیبایی ها

اسفاد وطنم

هر وقت که دلگیر میشم تو برام خاطره ای . اسفاد روستای زیبایی ها

اسفاد وطنم

اسفاد ای سرزمین مادری من چه می کنی با دستهای خسته روح شکسته چه می کنی
درد است در فراق من از حال و روز تو شهر سکوت در و دیوار شکسته چه میکنی
روزی و روزگاری و حال و هوای تو شور اشتیاق بر مزار شهیدان چه می کنی
آن باغ های خرم و شیر دلان تو ان کوچه باغ عام و مردان ادیبت چه می کنی

بایگانی

حاجی میرزا محمد غفاری اسفاد

پنجشنبه, ۱ شهریور ۱۳۹۷، ۰۹:۱۹ ب.ظ

سلام یکی دیگر از بزرگان حاجی میرزا محمد غفاری

حاج آقای غفاری متولد 1316 هجری شمسی در اسفاد می باشند مرحوم خواجه الله نظر –پدر بزرگوارشان – مردی بلند قامت و درشت اندام بودند که عمامه فاج سفید رنگ ایشان در اسفاد مثال زدنی بوده. و مادر مرحومه ایشان بسیار متدین و بشاش بودند.

سالهای قبل از زلزله 1376 را در باغسرای خود واقع در بالاتر از سر سه کیچه و در همسایگی حاجی محمد رحیم محمدی بودند و در همین ایام جزء کاسبان به نام اسفاد هم بودند حجره ایشان واقع در بالاتر از آسیاب و درخت توت کج و روبروی منزل مرحوم ملارجب عابدینی بود و در جوار ایشان مغازه پدر بنده و آقای یاری، بدون هیچ فاصله ای واقع بود. حسن خلق و روابط عمومی بالای این بزرگوار باعث جذب مشتری بالایی شده بود و اکنون نیز باز به همین دلیل جنب منزل ایشان در نوسازی محل تجمع و مشورت پیرمردها شده است.از همان آغاز جوانی میرآب و مسوول تقسیم آب بودند و نیز سالها کلون رمه بودند و با وجود درد پا، گله ای که ایشان متصدی آن بودند حتی یک شب هم بدون گماری نماند و از چند شب قبل هماهنگ شده بود.

حاجی میرزا محمد صاحب هفت فرزند صالح هستند که به لطف خداوند اکثرا فرهنگی و تحصیل کرده می باشند و همسر بزرگوار ایشان نیز (خواهر مرحوم حاج محمدناظر عطایی) با وجود تحصیلات ابتدایی و مکتب خانه ای،‌از اطلاعات عمومی بالایی برخودار هستند.

با وجود کهولت سن و خستگی کار کشاورزی پای ثابت مراسم مسجد و نماز جماعت می باشند و چهره بشاش و گیرای این بزرگوار در صف اول نماز جماعت همیشه به چشم می خورد. برای امرزش امواتشون سلامتی خانوادشون صلوات بفرستین

 اسماعیل کریمی 


بزرگان اسفاد 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی