اسفاد وطنم

هر وقت که دلگیر میشم تو برام خاطره ای . اسفاد روستای زیبایی ها

اسفاد وطنم

هر وقت که دلگیر میشم تو برام خاطره ای . اسفاد روستای زیبایی ها

اسفاد وطنم

اسفاد ای سرزمین مادری من چه می کنی با دستهای خسته روح شکسته چه می کنی
درد است در فراق من از حال و روز تو شهر سکوت در و دیوار شکسته چه میکنی
روزی و روزگاری و حال و هوای تو شور اشتیاق بر مزار شهیدان چه می کنی
آن باغ های خرم و شیر دلان تو ان کوچه باغ عام و مردان ادیبت چه می کنی

بایگانی

داستان (حمیم1)

چهارشنبه, ۱ آبان ۱۳۹۸، ۰۲:۰۲ ب.ظ

در روایتی از صفوان جمال که از یاران امام کاظم بود نقل شده که می گوید :خدمت امام رسیدم فرمود:ای صفوان همه کارهای تو خوب است جز یک کار 

عرض کردم :فدایت شوم ،چکار؟فرمود :اینکه شتران خود را به هارون کرایه می دهی !گفتم: به خدا سوگند در مسیرهای عیاشی و هوس بازی و صید حرام به او کرایه نمی دهم  تنها در راه مکه در اختیار آنها می گذارم . فرمود ای صفوان !آیا از آنها کرایه می گیری ؟! عرض کردم بله ،فرمود : آیا دوست داری که زنده بمانند و بر سر کار باشند تا کرایه تو را بپردازند . گفتم بلی این خیلی خوب است . 

فرمود : کسی که بقای آنها را دوست بدارد از آنها است و هر کسی که از آنها باشد در آتش دوزخ خواهد بود . 

                                                                   کتاب  - حمیم 1

 

۹۸/۰۸/۰۱
محمدعلی خالقی

نظرات  (۱)

۰۱ آبان ۹۸ ، ۱۵:۳۸ احمد محمدی

سلام

منظور از (حمیم) چیه؟

پاسخ:
با سلام 
نام کتاب حمیم 1 می باشد 
گرد آورنده کانون فرهنگی پرورشی شهید کلاهدوز 
آیات برگزیده از قرآن کریم می باشد کتاب خوبیه 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی