اسفاد وطنم

هر وقت که دلگیر میشم تو برام خاطره ای . اسفاد روستای زیبایی ها

اسفاد وطنم

هر وقت که دلگیر میشم تو برام خاطره ای . اسفاد روستای زیبایی ها

اسفاد وطنم

اسفاد ای سرزمین مادری من چه می کنی با دستهای خسته روح شکسته چه می کنی
درد است در فراق من از حال و روز تو شهر سکوت در و دیوار شکسته چه میکنی
روزی و روزگاری و حال و هوای تو شور اشتیاق بر مزار شهیدان چه می کنی
آن باغ های خرم و شیر دلان تو ان کوچه باغ عام و مردان ادیبت چه می کنی

بایگانی

سکوت شب و اعجاز ان

دوشنبه, ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۱۲:۱۳ ب.ظ

شناخت خداوند و عظمت در رمز راز دنیا 

یکی از عظمت عرفان الهی  سکوت شب و زیبایی هایش می باشد 

انسآن از بس که در گیر کارهای روزانه و بحران های زندگی  می باشد از لذت شبانه و رمز و راز در تاریکی بی بهره مانده است .

هرچند که  شب را برای آرامش و سکوت و خواب آفریده شده و روز برای کار وتلاش ولی لذت شب و سکوت ، تنهایی وعرفان در دنیای  شب از نگاه و محبوبیت و شناخت معقولانه و جذابیت بهتری در افکار انسان صورت می گیرد 

سکوت در شب  

درخشش زیبای ستارگان 

قرص زیبای ماه تابان

سکوت و زیبایی طبیعت وارامش مخلوقات  صدای زیبای جیرجیرکها و قورباغه ها و گاهی مرغ شب 

سیاهی شب و خواب تمام مخلوقات ، انسانها ، موجودات  

خلوت در دل کویر و  سکوت پر از عجایب ودشت بی انتها

ویا در دل اقیانوسی که امواجی آرام و زلال از عظمت و بزرگی  دریای بی کران دارد 

و یا خلوت در دل کوهی که سالها ریشه  در دل زمین و عظمت  و شکوه و سربلند دارد ...

 

این ها همه و همه دست به دست داده اند و  از شناخت عرفان و خلقت و  پروردگاریست که شب را آفرید برای خوابیدن و روز را آفرید برای تحرک و کار و تلاش 

ولی  گاهی لازم است از این جهان آفرینش  با نگاهی روشن بنگریم و خود را در این گمنام بشناسیم و خود را پیدا کنیم .

 اندیشه در سکوت شب  و گاهی  وجود انسان در قدرت عرفان در این  عجایب پروردگار  ......

کویر  اقیانوس  کوه  و باغ بستان ، مناظر زیبای ستارگان و ماه به افکار انسان واجب و تجدید در عظمت و شناخت خداوند ، دوری از گناه ، خود شناسی و خود نگری امری لازم است،.      

بیاییم به شب و مخلوقات بیشتر و از همه مهمتر  از این   شبانه خود نگری را دریابیم  شاید یک قدم دورتر از گناهان خود و یک قدم   نزدیکتر به خوبیهای خود دست یابیم

نویسنده خالقی اسفاد 

نظرات  (۲)

سلام
جالب بود.
تشکر
پاسخ:
ممنون لطف دارین 

حیلی زیبا بود . این هم متن کامل شعر :

تو را گم می کنم هر روز و پیدا می کنم هر شب
بدین سان خواب ها را با تو زیبا می کنم هر شب

تبی این گاه را چون کوه سنگین می کند آن گاه
چه آتش ها که در این کوه برپا می کنم هر شب

تماشایی است پیچ و تاب آتش ها، خوشا بر من
که پیچ و تاب آتش را تماشا می کنم هر شب

مرا یک شب تحمل کن که تا باور کنی ای دوست
چگونه با جنون خود مدارا می کنم هر شب

چنان دستم تهی گردیده از گرمای دست تو
که این یخ کرده را از بی کسی، ها می کنم هر شب

تمام سایه ها را می کشم بر روزن مهتاب
حضورم را ز چشم شهر حاشا می کنم هر شب

دلم فریاد می خواهد ولی در انزوای خویش
چه بی آزار با دیوار نجوا می کنم هر شب

کجا دنبال مفهومی برای عشق می گردی؟
که من این واژه را تا صبح معنا می کنم هر شب

پاسخ:
عالی بود ممنون ثبت در وبلاگ خواهد شد . 
ممنون از نظرات صمیمانه و دوستانه شما برادر عزیز 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی