اسفاد وطنم

هر وقت که دلگیر میشم تو برام خاطره ای . اسفاد روستای زیبایی ها

اسفاد وطنم

هر وقت که دلگیر میشم تو برام خاطره ای . اسفاد روستای زیبایی ها

اسفاد وطنم

اسفاد ای سرزمین مادری من چه می کنی با دستهای خسته روح شکسته چه می کنی
درد است در فراق من از حال و روز تو شهر سکوت در و دیوار شکسته چه میکنی
روزی و روزگاری و حال و هوای تو شور اشتیاق بر مزار شهیدان چه می کنی
آن باغ های خرم و شیر دلان تو ان کوچه باغ عام و مردان ادیبت چه می کنی

بایگانی

غریب وطن

دوشنبه, ۱۳ اسفند ۱۳۹۷، ۰۱:۲۴ ب.ظ





چه غریبانه که از درد وطن می نالند 

من که عمری ایست دریغم از یاد وطن

       خالقی (عرفان)



۹۷/۱۲/۱۳
محمدعلی خالقی

غریب وطن

نظرات  (۲)

سلام

تصویر زیبا و مه آلود احتمالا اواخر اسفند و اوایل فروردین گرفته شده که از پی قلعه، محدوده حوض مرحوم خواجه میرزا علی و باغ جنابعالی گرفته شده.
روزگاری این مکان محل فعالیت یک کارخانه آهن ریزی و از شاهراههای اصلی بین قلعه قدیم و کشتمان بوده که این روزها گرد قربت و فراموشی بر آن نشسته است.

درختان گردوی سر به فلک کشیده شما و آن درخت توت با عظمت بنده و باغ حاجی مطلب، شاهدان حاضر ولی منفعل آن روزها هستند روزهایی که تکرار آن دیگر محال و دور از ذهن شده.

پاسخ:
سلام 
دقیقا این عکس زیبا نمایی از باغ پی قلعه همان شاهراه قدیم قلعه و محل زادگاه من است .  من در همین محل روزی چشم به جهان گشودم 
اینجا زادگاه و زادروز من است همچنین ماهی اسفند ماه 
گاهی که در این مکان خلوت می کنم ساعتها خودم را از تنهایی در می یابم و اغراق در خلوت و سکوت می شوم . روزگار غریبی ایست 
چه روزهایی که در این مکان گذشته بعضی ها می گن چه زود گذشت ولی من می گم روزها مثل همیشه در گذرند تفاوتی در دقیقه و زمان نیست چون روال خودشو داره طی می کنه 
     
      عکسم را در زلال اب می بینم 
         زمان همچون برق در گذر است 
          خانه ام را با خاک خواهم ساخت 
           جسدم را با اب و خاک دفن خواهند کرد 



۱۷ اسفند ۹۷ ، ۰۱:۵۱ دخـترکــِ بی نام :))
چقد قشنگه

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی