اسفاد وطنم

هر وقت که دلگیر میشم تو برام خاطره ای . اسفاد روستای زیبایی ها

اسفاد وطنم

هر وقت که دلگیر میشم تو برام خاطره ای . اسفاد روستای زیبایی ها

اسفاد وطنم

اسفاد ای سرزمین مادری من چه می کنی با دستهای خسته روح شکسته چه می کنی
درد است در فراق من از حال و روز تو شهر سکوت در و دیوار شکسته چه میکنی
روزی و روزگاری و حال و هوای تو شور اشتیاق بر مزار شهیدان چه می کنی
آن باغ های خرم و شیر دلان تو ان کوچه باغ عام و مردان ادیبت چه می کنی

بایگانی

وقتی وارد گیم سنتر شدم مردی همراه پسر بچه ی شش ساله اش روی صندلی نشسته بود و یک بازی خشن را با هم بازی می کردند . او در مرحله ای از بازی دچار بحران شده بود و از من خواست تا ان مرحله را بگذرانم .  گفتم این بازی برای سن فرزندت  مناسب نیست و خشن است  شاید در خو و اخلاقش تاثیر بگذارد . 

گفت :چند روزی هست دچار افسردگی شده و مرا به شدت اذیت می کند . گفتم فکر نمی کنی مال همین بازی ها باشه ؟گفت:ان هم تاثیر گذار است ولی خواهر چهار ساله اش که با هم , هم بازی بودند را از  دست داده .  گفتم چرا ؟گفت بعلت مسمومیت ان را به بیمارستان امام رضا بردم  بعد از دو روز حالش مساعد شده بود وقتی خواستم او را ببرم به اسرار گفتند فردا او را خواهید برد . همسرم ان شب در بالینش تا به صبح  بعنوان همراه نشسته بود ساعت سه شب سرمی را به او متصل می کنند و او بعد از چند دقیقه در دم می میرد . گفتم چرا ؟او سکوت می کند و بعدی چند دقیقه اشک در چشماش حلقه می زند و می گوید سرم اشتباهی بهش متصل می کنند . برای چند ساعتی سردردی عجیب گرفتم 

بعضی ها برایشان  بسیار ساده و زود گذر است اما من به راحتی از این مساعل نمی توانم  بگذرم .

هر چند تقدیر و قسمت نوعی پیامد الهی است اما چرا فرزندی که با خون و دل بزرگ می شود باید با یک اشتباه و سهل  انگاری از دست برود 

چرا و چه باید کرد نمی دانم 

پزشک قانونی علت این ماجرا را تشخیص نداده چرا علت مشخص نیست . 

ایا به سادگی می توان از ان گذشت 

یا وجدان انسانها  , پول و پارتی نقشی در این ماجرا دارد . 

او بعلت سادگی بعد از یک ماه مدعی شکایات می شود . 

او در شرکتی خصوصی فعالیت داشت و دیگر بعلت مرگ فرزندش انجا را ترک می کند و به زادگاه خود (تربت حیدریه ) باز می گردد . 

تدوین  و نگاشت خالقی 

 

۹۸/۱۱/۲۲
محمدعلی خالقی

نظرات  (۲)

سلام.

اشتباهات پزشکی سالهاست که به مسئله ای عادی و روزانه در کشور ما تبدیل شده و چون متولی خاصی ندارد امکان اثبات آن دشوار است بیمارستانها هم بعلت وجهه بد آن راضی به تحقیقات و بیان واقعیت نیستند من خود در این دانشگاه علوم پزشکی، شاهد بی سوادی بسیاری از پزشکان هستم که با درد مردم در ابتدا به شکل تجاری برخورد میکنند و در مرحله بعد برای درمان آن تنها به احتمالات متوسل میشوند و راههای مختلف را امتحان میکنند نمونه بارز آن آقای حسین کاظمی اسفاد که با یک آمپول اشتباه در کودکی، برای همیشه از ناحیه پا معلول شدند.

پاسخ:
وقتی به احتمالات می شه دل بست که واقعا چاره ای نیست و با رضایت طرفین در انجام است . اما وقتی از روی سهل انگاری و نادانی عملی مرتکب می شود  انجاست که درد دارد و واقعا مورد بخشش نیست 
من به خوبی و واضح شاهد این ماجرا بودم  

۲۳ بهمن ۹۸ ، ۰۷:۵۱ احمد محمدی

متاسفانه در ایران قصورات پزشکی هم مانند خطاهای هواپیمایی و ... زیاد است. شاید علتش خلاء قانون محکمی در این زمینه باشد

پاسخ:
قانون زیر مجموعه یک خانواده از اساتید پزشکان و دکترا می باشد  . با پول و رشوه خیلی کارا می شه کرد 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی